-6%
499.00kr

En extremt tålig transmissions olja för användning för limited slip i racing och rallybilar. Dess breda viskositet uppnås genom speciellt utvalda syntetiska estrar, basoljor och skjuvningsstabila tillsatser. Oljan skyddar växellådan från slitage av de stötar och stora krafter under krävande tävlingsförhållanden. Denna olja är också idealisk för transmissioner som under svåra driftsförhållanden utsetts för mycket höga temperaturer. Kan användas för växellådan samt limited slip differentialer. Rekommenderas inte för användning i synkroniserade växellådor. 

-16%
1,999.00kr

 En extremt tålig transmissions olja för användning för limited slip i racing och rallybilar. Dess breda viskositet uppnås genom speciellt utvalda syntetiska estrar, basoljor och skjuvningsstabila tillsatser. Oljan skyddar växellådan från slitage av de stötar och stora krafter under krävande tävlingsförhållanden. Denna olja är också idealisk för transmissioner som under svåra driftsförhållanden utsetts för mycket höga temperaturer. Kan användas för växellådan samt limited slip differentialer. Rekommenderas inte för användning i synkroniserade växellådor.   

-16%
1,999.00kr

Helsyntetisk esterbaserad transmissionsolja utvecklad och testade för racing och rally. Denna viskositet är speciellt lämplig för synkroniserade växellådor där det inte får förekomma några kraftförluster och ett maximalt skydd för kuggar krävs. Den kan också användas i hypoidslutväxlar,men skall inte användas för limited slipdifferentialer. 

-7%
279.00kr1,199.00kr

Lågviskös motorolja med lågfriktionsegenskaper som ger maximal uteffekt. För kvalificeringsvarv, kortare sprintrace, banracing och backtävlingar. Bör ej användas i vanliga bilar!

899.00kr

 För högpresterande mindre racingmotorer med 16-ventils OHC motorer eller äldre stötstångsmotorer OHV. Används för olika evenemang såsom klubb rally och standarvagnsracing.

-26%
1,590.00kr

Kendall GT-1 Competition SAE 20W-50 är en API SN-mineralmotorolja av högsta kvalitet för din klassiska jänkebil Oljan klarar API systemets krav (SN) för moderna motorer med höga effektuttag både med och utan turbo eller kompressor. Oljan är även avsedd för trimmade gat- och tävlingsmotorer med eller utan överladdning. Oljan överträffar även kraven för hårt belastade marinmotorer. Den höga Zink halten och titan-tillsatserna gör att oljan passar utmärkt till klassiska motorer i jänkare och europeiska veteranbilar som vill ha lite extra skydd mot slitage.