Här hittar du all vår motorolja för alla bilar. Vi har bara originalprodukter från stora motoroljetillverkare. Om du vill söka på någon specifik klassning av olja, t ex BMW LL-04, ACEA E4 eller API SL kan du göra detta genom vår sökfunktion
Ifall du har några frågor är det bara att kontakta oss så hjälper vi dig hitta rätt i oljedjungeln.
Helsyntetisk motorolja utvecklad för att möta de höga krav som Volkswagen/Audi ställer. Rekommenderas bl.a. för fordon som möter Euro 4 emissions normer samt för bensin- och dieselmotorer försedda med partikelfilter, katalysatorer samt EGR avgas återcirkulation ACEA A3/B4, VW 504.00/507.00, BMW LL-04, MB 229.51, Porsche Cayenne V6 samt Cayenne Diesel, C30
Extra Låg Emission (XLE) delsyntetisk dieselmotorolja (HC teknik) som är framtagen för den nya generationen dieselmotorerna med lågemission motorer som följer USA 2007 on-highway avgasstandard.
Extra Låg Emission (XLE) delsyntetisk dieselmotorolja (HC teknik) som är framtagen för den nya generationen dieselmotorerna med lågemission motorer som följer USA 2007 on-highway avgasstandard
12 förpackningar motorolja á 0,94 liter
Kendall GT-1 High Performance Motor Oil med Liquid Titanium är en högkvalitativ konventionell motorolja avsedd för användning i bensindrivna personbilar och lätta lastbilar som inte kräver en ILSAC GF-5 olja för garantin.
Kendall GT-1 High Performance Synthetic Blend Motor Oil med Liquid Titanium är en premium kvalitet, delsyntetisk motorolja framtagen för användning i bensindrivna bilar, flexifuel-bilar och lätta lastbilar under alla driftförhållanden.
RUNNING IN SAE 30 är en speciell inkörningsolja på mineraloljebas med minimalt antal tillsatser. Det möjliggör högre friktionsnivåer på ett kontrollerat sätt, som anpassar friktionspunkterna med varandra och jämnar ytstrukturen. Fördelar • Optimalt utformad som inköringsolja • Högre friktionsnivåer på ett kontrollerat sätt • Bra korrosionsskydd Användningsområden RUNNING IN SAE 30 är en speciellt utvecklad inkör-ningsolja som ska användas efter motorrenovering. Den passar utmärkt för bensin- och dieselmotorer med friktionsdelar som inte är hårdförkromade eller ytbehandlade. Anmärkningar Används efter samråd med fackman. Specifikationer API Service Category: SA
Lämplig för de senaste bensin- och dieselmotorer tillverkade av bl.a. Mercedes Benz som uppfyller Euro 5 kraven och fordrar en s.k. mid SAPS olja. Den passar även för BMWs samtliga bensin- och dieseldrivna modeller som möter Euro 5 även deförsedda med partikelfilter. Oljan passar även övriga modernapersonbilar, stadsjeepar, lättare skåpbilar och transportfordonsom drivs med bensin eller diesel.
Helsyntetisk motorolja utvecklad för att möta de höga krav som Volkswagen/Audi ställer. Rekommenderas bl.a. för fordon som möter Euro 4 emissions normer samt för bensin- och dieselmotorer försedda med partikelfilter, katalysatorer samt EGR avgas återcirkulation ACEA A3/B4, VW 504.00/507.00, BMW LL-04, MB 229.51, Porsche Cayenne V6 samt Cayenne Diesel, C30
En klassisk motorolja med extra zink additiv för äldre bilar. API SF/CF Gulf Classic 20W-50 är en modern mineralolja framtagen för bensin- och dieselmotorer i äldre bilar. De extra zinktillsatserna gör att den passar till motorer med särskilda behov av EP-smörjning. Perfekt för många veteranbilar.
En klassisk motorolja med extra zink additiv för äldre bilar. API SF/CF Gulf Classic 30 är en modern mineralolja framtagen förbensin- och dieselmotorer i äldre bilar. De extrazinktillsatserna gör att den passar till motorer medsärskilda behov av EP-smörjning
En klassisk motorolja med extra zink additiv för äldre bilar. API SF/CF Gulf Classic 50 är en modern mineralolja framtagen för bensin- och dieselmotorer i äldre bilar. De extra zinktillsatserna gör att den passar till motorer med särskilda behov av EP-smörjning
Lågviskös motorolja med lågfriktionsegenskaper som ger maximal uteffekt. För kvalificeringsvarv, kortare sprintrace, banracing och backtävlingar. Bör ej användas i vanliga bilar!
För högpresterande mindre racingmotorer med 16-ventils OHC motorer eller äldre stötstångsmotorer OHV. Används för olika evenemang såsom klubb rally och standarvagnsracing.
Exceptionell racing motorolja för långa race (endurance race) t.ex. 1000 km, 12 eller 24 timmars.
Motorolja för högpresterande mindre racingmotorer med 16-ventils OHC motorer eller äldre stötstångsmotorer OHV. Används för olika evenemang såsom klubb rally och standarvagnsracing.
Gulf Formula CFE är en avancerad motorolja specifikt utvecklad med den modernaste additivteknologin för att möta de krav som gäller för s.k. mid-SAPS-oljor.
Gulf Formula EFE 0W-20 är en avancerad syntetisk energibesparande motorolja, speciellt utvecklad för de mest moderna hög effekt- bensin och turboladdade motorer i personbilar. Är speciellt framtagen för Volvo där specifikationen Volvo VCC RBS0-2AE krävs.
Gulf Formula EFE 5W-30 är en avancerad motorolja baserad på syntetiska basoljor framtagen för de senaste kraven gällande bränsleekonomi.
Helsyntetisk motorolja. Den senaste generationen av lågfriktion/lågviskös motorolja specielltframtagen för att möta Euro 4 och framtida Euro 5 avgasnormer. Anpassad för Ford och Volvo´s senaste bensin- och dieselbilar.
Gulf Formula G 0W-30 är en motorolja av högsta klass framställd av de bästa syntetiska basoljorna och unik s.k. “state–of-the-art” additivteknologi.
Universal helsyntetisk motorolja speciellt utvecklad för optimalt skydd vid kallstart, förlängda oljebytesintervaller samt förbättrad bränsleekonomi. Oljan överträffar kraven från de flesta biltillverkare. Rekommenderas till moderna bensin- och dieselmotorer i personbilar samt för racing.
En mycket avancerad helsyntetisk motorolja som överträffar de flesta biltillverkares krav. Speciellt anpassad för SAAB, Opel, och GM. (ej för motorer med partikelfilter)
Universal helsyntetisk motorolja speciellt utvecklad för optimalt skydd vid kallstart, förlängda oljebytesintervaller samt förbättrad bränsleekonomi .
Helsyntetisk motorolja utvecklad för bensin och dieselmotorer som kräver ”low SAPS” enligt Euro 4 normer. Fordon med dieselpartikelfilter (DPF) och trevägskatalysator(TWC).
En avancerad helsyntetisk mid-SAPS motorolja speciellt framtagen för BMW, MercedesBenz samt VW´s höga krav. Rekommenderas till bensinmotorer samt dieselmotorer som uppfyller Euro 4 krav och är försedda med partikelfilter. Longlife olja med lågt askinnehåll och den senaste mid-SAPS teknologin som är anpassad för trevägskatalysatorer (TWC).
Helsyntetisk longlife motorolja med lågt askinnehåll och den senaste mid-SAPS teknologin som är anpassad för trevägskatalysatorer.
En ny generation motoroljor för personbilar och lätta transportfordon med diesel-, och bensinmotorer. Speciella tillsatser som ger renare motorer och motverkar slitage och rostbildning. API SL/CF
En helsyntetisk motorolja av högsta kvalitet som ger utmärkt prestanda i bensin- och dieselmotorer. Utvecklad speciellt för racingförhållanden. En blandning av tre olika syntetiska basoljor för att uppnå maximal prestanda. API SL/CF, ACEA A3/B4
En helsyntetisk motorolja av högsta kvalitet som ger utmärkt prestanda i bensin- och dieselmotorer. Utvecklad speciellt för racingförhållanden. En blandning av tre olika syntetiska basoljor för att uppnå maximal prestanda.
Rak (single grade) olja för äldre klassiska bilar och motorcyklar som främst används på sommaren och för racing.
Kendall GT-1 Competition SAE 20W-50 är en API SN-mineralmotorolja av högsta kvalitet för din klassiska jänkebil Oljan klarar API systemets krav (SN) för moderna motorer med höga effektuttag både med och utan turbo eller kompressor. Oljan är även avsedd för trimmade gat- och tävlingsmotorer med eller utan överladdning. Oljan överträffar även kraven för hårt belastade marinmotorer. Den höga Zink halten och titan-tillsatserna gör att oljan passar utmärkt till klassiska motorer i jänkare och europeiska veteranbilar som vill ha lite extra skydd mot slitage.
12 förpackningar motorolja á 0.95 liter
Kendall GT-1 en högkvalitativ konventionell motorolja avsedd för användning i bensindrivna personbilar och lätta lastbilar som inte kräver en ILSAC GF-5 olja för garantin. Valda viskositetsklasser är särskilt rekommenderade för användning i högpresterande gat- och tävlingsmotorer, både bensin-och alkoholdrivna racingfordon.
Kendall GT-1 Full Synthetic motorolja är framtagen av högkvalitativ syntetisk polyalphaolefin (PAO) och ester basoljor plus en noga övervägd blandning av speciella tillsatser.
12 förpackningar á 0.94 L. Motoroljan Kendall GT-1 Full Synthetic Motor Oil 5W-40 är en helsyntetisk ”LOW-Saps” motorolja av högsta kvalitet som framtagits för att erbjuda högsta möjliga skydd för dagens Europeiska högprestanda bilar.
12 förpackningar motorolja á 0,94 liter
Kendall GT-1 MAX är en API SN-motorolja av högsta kvalitet speciellt framtagen för användning i bensinmotorer vid höga temperaturer eller under extrema körförhållanden, med höga effektuttag.
Motor olja för Nitromethane- och Alcohol-Fueled Competition motorer Kendall® GT-1 High Performance Motor Oil, Nitro 70, är en high-quality automotive engine oil speciell formulated för användning i nitromethane- och alcohol-fueled drag racing
Lucas Racing Only Single grade SAE 50 En kvalitetsmotorolja från amerikanska Lucas Petroleum. Passar högpresterande motorer och har ett tillsatspaket som är väl anpassat prestandamotorer som körs med höga varvtal Tillsatspaketet innehåller organisk Molybdendisulfid för låg friktion och i kombination med antiskumadditiver får du en olja som inte kaviterar vid höga varvtal Denna Lucas SAE 50 Plus Racing Only är en otroligt högpresterande RACING-motorolja. Den ger maximal skydd för hårt arbetande motorer och sänker motortemperaturen, Denna raka olja har andänts inom dragracing och har bevisats öka livstiden på motorlagren med höga varvtal och mycket hästkrafter. . När oljan används i vanliga standardbilar kan användaren förvänta sig upp till 3 gånger oljelivslängden mot normalt, högre oljetryck, lägre oljetemperatur och bättre motorlivslängd. Kan användas i växellådor och i differentialer.
Lucas Racing Only Single grade SAE 70 En kvalitetsmotorolja från amerikanska Lucas Petroleum. Passar högpresterande motorer och har ett tillsatspaket som är väl anpassat prestandamotorer som körs med höga varvtal Tillsatspaketet innehåller organisk Molybdendisulfid för låg friktion och i kombination med antiskumadditiver får du en olja som inte kaviterar vid höga varvtal Denna Lucas SAE 70 Plus Racing Only är en otroligt högpresterande RACING-motorolja. Den ger maximal skydd för hårt arbetande motorer och sänker motortemperaturen, Denna raka olja har används inom dragracing och har bevisats öka livstiden på motorlagren med höga varvtal och mycket hästkrafter. . När oljan används i vanliga standardbilar kan användaren förvänta sig upp till 3 gånger oljelivslängden mot normalt, högre oljetryck, lägre oljetemperatur och bättre motorlivslängd. Kan användas i växellådor och i differentialer.
Lucas Racing Only Semi-Synthetic 10W-40 Racing En olja specialgjord för höga varvtal och högpresterande motorer. Har ett tillsatspaket som väl skyddar din motor, håller nere oljetemperaturen och som borgar för ett lågt inre motstånd kring kolven - fler hästkrafter. Dessutom är denna olja extra förstärkt med en hög zinkhalt. En varmt rekommenderad olja för dig som vall ha ut lite extra från din motor som är kompatibel med metanol eller racingbränsle
Lucas Racing Only Semi-Synthetic 20W-50 Racing En olja specialgjord för höga varvtal och högpresterande motorer. Har ett tillsatspaket som väl skyddar din motor, håller nere oljetemperaturen och som borgar för ett lågt inre motstånd kring kolven - fler hästkrafter. Dessutom är denna olja extra förstärkt med en hög zinkhalt. En varmt rekommenderad olja för dig som vill ha ut lite extra från din motor som är kompatibel med metanol eller racingbränsle
HEAVY DUTY SAE 20W/50 är en additiverad, mineraloljebaserad monograde motorolja. Utvalda basoljor i kombination med perfekt formulerade tillsatser ger optimalt skydd mot slitage och oxidation. Högkvalitativa detergenter löser upp smuts och avlagringar som med hjälp av effektiva dispergermedel förs till oljefiltret.
Singlegrade-mineralolja med autentisk formulering för bensin- och dieselmotorer samt för 2-takts dieselmotorer med tryckcirkulationssmörjning och finfilter. Särskilt lämpad för motor med hög arbetstemperatur och som belastas hårt. Med antidimtillsats, optimalt slitage- och oxidationsskydd samt tillsats av dispergeringsmedel och detergent.
HEAVY DUTY SAE 40 är en additiverad, mineraloljebaserad monograde motorolja. Utvalda basoljor i kombination med perfekt formulerade tillsatser ger optimalt skydd mot slitage och oxidation. Högkvalitativa detergenter löser upp smuts och avlagringar som med hjälp av effektiva dispergermedel förs till oljefiltret.
HEAVY DUTY SAE 50 är en additiverad, mineraloljebaserad monograde motorolja. Utvalda basoljor i kombination med perfekt formulerade tillsatser ger optimalt skydd mot slitage och oxidation. Högkvalitativa detergenter löser upp smuts och avlagringar som med hjälp av effektiva dispergermedel förs till oljefiltret.