En mycket högkvalitativ mineralolja, lämplig för de flesta fyrtaktsbensin och dieselbilar och lätta lastbilar. Genom sin valda komposition, ger den en mycket bra motståndskraft mot oxidation och optimerar tvätt och dispersionsegenskaperna. En stark oljefilm garanterar hög smörjnings effekt.
Denna syntetiska formulering garanterar en renare och bättre prestanda för din motor utan att påverka bytesintervallen. Användandet av detta smörjmedel gör att du kan erbjuda perfekt underhåll för olika fordon till flertalet stora märken. Denna motorolja har det officiel PSA B71 2290- och Renault RN 17-godkännandet. Detta innebär att du kan använda detta smörjmedel där [...]
Ett helsyntetiskt smörjmedel, baserat på noggrant utvalda basoljor av mycket hög kvalitet. Speciellt framtagen för att möta de mest krävande VW-specifikationerna som finns tillgängliga idag – VW 504.00 och 507.00. En Mid SAPS-olja som uppfyller Euro 4, 5 och 6-normerna och som skyddar dieselpartikelfiltret. Lågviskös olja, som hjälper till att minska koldioxid utsläppen och ger [...]
Semi-syntetisk motorolja av den senaste generationen, för smörjning av bensin och dieselmotorer med turbo. Används vid tuffa uppgifter såsom racing och varma klimat. Håller motorn ren. För sportig körning.
Detta är en helsyntetisk olja baserad på basoljor av mycket hög kvalitet, baserad på den senaste generationen för smörjning av alla bensin- och dieselmotorer med turbo.
Avancerad syntetbaserad motorolja, avsedd för smörjning av 4-takts bensin- och dieselbilar, inklusive dieselmotorer med direktinsprutning som Common Rail, HDI, CDI, etc.
Detta är ett fullsyntetiskt motorolja baserad på noggrant utvalda basoljor av hög kvalitet, speciellt utvecklad för Peugeot/Citroen EURO VI Blue HDi DW10F-motorer med avgasefterbehandlingssystem och turbokompressor. Denna specifikation kräver hög stabilitet för att säkerställa långa bytesintervaller. Oljan är även lämplig för biobränslen. Det finns en bränslebesparing jämfört med en referensolja på 4,2%.
En helsyntetisk olja som är obligatoriskt för de senaste motorerna som kräver ACEA C6. Utvecklad för att förlänga livslängden och bibehålla effektiviteten hos utsläppssystem. Designad för att ge enastående motorrenlighet, slitageskydd och stark hållbarhet för att hålla din motor igång som ny. Designad för att möta den senaste FORD WWS-M2C952-A-specifikationen som behövs för de senaste [...]
Detta är en helsyntetisk olja baserad på noggrant utvalda basoljor, obligatoriska för EURO 6 TDCI Duratorq motorer för de senaste Ford-modellerna utrustade med avgasefterbehandlingssystem och turbokompressor. Den högteknologiska VI-förbättraren ger hög stabilitet för att säkerställa förlängda bytesintervaller. Fungerar även med biobränsle då den har en speciell elastomer kompatibilitet och minimerar friktion och startslitage.
En fullsyntetisk motorolja baserad på noggrant utvalda basoljor av mycket hög kvalitet, särskilt utvecklad för kraven i Ford WSS-M2C913-C/D specifikationer. Detta kännetecknas av att smörjegenskaperna förbättras avsevärt och ger en bättre bränsleekonomi. Denna olja ersätter M2C913-A/B specifikationerna. Den passar även bra till fordon där tillverkaren kräver SAE 5W30 med ACEA A5/B5 t.ex Volvo.
En fullsyntetisk motorolja baserad på noggrant utvalda basoljor av mycket hög kvalitet, speciellt formulerade för att ge överlägset skydd till Renualts motorer utrustade med trevägskatalysator och DPF-filter.
Detta är en helsyntetisk motorolja obligatoriskt för de nyaste motorerna av VW/Audi. Den är utvecklad för att förlänga och upprätthålla effektiviteten hos utsläppssystemet. Den är även utformad för att ge enastående renhet i motorn samt minimera friktion och ge en stark hållbarhet för att hålla din motor som ny. En betydande bränslebesparing har uppnåtts genom [...]
Denna helsyntetiska motorolja är speciellt utvecklad för att möta Opel OV0401547-specifikationen. Den låga viskositeten hos detta smörjmedel gör det möjligt för de senaste motorkonstruktionerna att nå sina förutbestämda bränsleekonomiska mål. Utöver detta bildar motoroljan ett kraftfullt lager som absorberar skadliga partiklar och håller motorn ren och skyddad. Lämplig för hybridbilar där OEM-specifikationerna är uppfyllda. Denna [...]
Helsyntetisk motorolja speciellt utvecklad för GM´s, SAAB´s och Opel´s bensin-, etanol- eller dieselmotorer. Möter även de senaste kraven för Mercedes och BMW. Dess speciella sammansättning kombinerar låg bränsleförbrukning och förlängda bytesintervaller.
En fullsyntetisk motorolja baserad på noggrant utvalda basoljor av mycket hög kvalitet. Denna högpresterande motorolja med låg viskositet är speciellt utvecklad för att ge högsta bränslebesparing och lågt koldioxidutsläpp.
En fullsyntetisk motorolja baserad på noggrant utvalda basoljor av mycket hög kvalitet, speciellt utvecklat för bensin- och dieselmotorer med direktinsprutning av Volvo Engine Architecture (VEA). Denna VOLVO VCC RBS0-2AE-specifikation kräver hög oxidationsstabilitet för att säkerställa förlängd bytesintervall på upp till 30000 km. Det finns en bränsleekonomisk fördel jämfört med en referensolja på 3,4%.
Denna olja rekommenderas för Vovo personbilar med diesel eller bensinmotorer av de senaste årsmodellerna med 5 cyinders motorer. Tack vare sin låga viskositet garanterar denna oljan lätta kallstarter och bidrar till att minska motorslitage. Det avancerade tillsatspaketet säkerställer motorns hållbarhet och renlighet samt bidrar till en mycket lång livslängd på motorn.
En helsyntetiskt motorolja baserad på noggrant utvalda basoljor och tillsatser av mycket hög kvalitet av den senaste generationen, speciellt utformad för att uppfylla tillverkarnas strikta krav. Dessa ger en utmärkt flytbarhet vid låga temperaturer, ett mycket lågt motstånd vid start, och exceptionellt viskositetsindex samt en mycket hög termisk stabilitet.
Helsyntetisk motorolja som tack vare sin låga viskositet och goda flytbarhet minskar betydande slitage och säkerställer en bättre bränsleekonomi samt bidrar till lägre koldioxidutsläpp. Ett optimerat additivpaket minskar sot och avlagringar och håller motorn ren. Denna produkt har utvecklats specifikt för att möta de utmanande kraven i den senaste ILSAC GF-6A som vanligt förekommer i Japanska och Amerikanska bensinmotorer.
Detta är ett helsyntetiskt smörjmedel baserat på noggrant utvalda basoljor av mycket hög kvalitet, speciellt utvecklad för dual clutch transmissions (DCT) för moderna personbilar. Det säkerställer problemfri drift för dessa växellådor. Huvudsakligen avsedd för DSG (Direct Shift Gearbox) från VAG. Denna olja kan även användas för andra 6-växlad DCT transmissioner, såsom Chrysler Powershift, Ford Powershift, Mitsubishi TC-SST, Volvo Powershift, BMW Drivelogic 7-växlad. Denna produkt är inte avsedd för VW torrkoppling DSG typ 0 AM,02M,02Q och 02S.