Helsyntetisk motorolja utvecklad för bensin och dieselmotorer som kräver ”low SAPS” enligt Euro 4 normer. Fordon med dieselpartikelfilter (DPF) och trevägskatalysator(TWC).
Den här produkten har flera varianter. De olika alternativen kan väljas på produktsidanHelsyntetisk motorolja utvecklad för att möta de höga krav som Volkswagen/Audi ställer. Rekommenderas bl.a. för fordon som möter Euro 4 emissions normer samt för bensin- och dieselmotorer försedda med partikelfilter, katalysatorer samt EGR avgas återcirkulation ACEA A3/B4, VW 504.00/507.00, BMW LL-04, MB 229.51, Porsche Cayenne V6 samt Cayenne Diesel, C30
Den här produkten har flera varianter. De olika alternativen kan väljas på produktsidanGLF1208 Helsyntetisk motorolja utvecklad för bensin och dieselmotorer som kräver ”low SAPS” enligt Euro 4 normer. Fordon med dieselpartikelfilter (DPF) och trevägskatalysator(TWC).
Hydraulolja med högt viskositetsindex (HVI) med utmärkt flytförmåga vid låga temperaturer samt utmärkta antiwearegenskaper. Oljan rekommenderas för användning i tungt belastade hydraulsystem som opererar i stora temperaturintervaller. Bibehåller skjuvstabiliteten samt viskositeten och har lång livslängd. Rekommenderas för hydrauliska system på kranar, grävmaskiner, kranar, entreprenadmaskiner och andra applikationer som verkar i utomhusmiljö med stora temperatur-skillnader. Även i industriella applikationer där en hög precision krävs av hydraulsystemet
Gulf Harmony AW är en högpresterande anti-wear hydraulolja utvecklad för hydraulsystem som arbetar med höga tryck under måttliga till svår förhållanden i mobila och industriella applikationer. rekommenderas för användning i moderna hydrauliska system och på marknaden förekommande pumpar (kugghjuls-, axial- kolv-, ving- och andra hydraulpumpar) som opererar med höga tryck. Rekommenderas även för smörjning av lager, spindlar, hydrostatiska transmissioner och annan industriell smörjning.
Gulf Harmony AW är en högpresterande anti-wear hydraulolja utvecklad för hydraulsystem som arbetar med höga tryck under måttliga till svår förhållanden i mobila och industriella applikationer. rekommenderas för användning i moderna hydrauliska system och på marknaden förekommande pumpar (kugghjuls-, axial- kolv-, ving- och andra hydraulpumpar) som opererar med höga tryck. Rekommenderas även för smörjning av lager, spindlar, hydrostatiska transmissioner och annan industriell smörjning.
Den senaste generationen av ATF som ger utmärkta friktionsegenskaper i moderna automatiska transmissioner, inkl. General Motors och Fords elektroniska växellådor som kräver MERCON och General Motors Dexron III-H. Utmärkta friktionsegenskaper, bra lågtemperatur och flytegenskaper, oxidationsresistent, samt bra skydd mot slitage. För bla. Ford, Audi, Honda, Mazda, Nissan, Opel, Renault, Toyota och Volkswagen där sådana vätskor specificeras.
Den senaste generationen av ATF olja för Dexron DX III som ger utmärkta friktionsegenskaper i moderna automatiska transmissioner, inkl. General Motors och Fords elektroniska växellådor. Utmärkta friktionsegenskaper, bra lågtemperatur och flytegenskaper, oxidationsresistent, samt bra skydd mot slitage.
En ATF olja som ger utmärkta friktionsegenskaper i automatiska transmissioner av äldre typ där Dexron® II D rekommenderas.
Universal helsyntetisk motorolja speciellt utvecklad för optimalt skydd vid kallstart, förlängda oljebytesintervaller samt förbättrad bränsleekonomi . Överträffar kraven från de flesta biltillverkare. Rekommenderas tillmoderna bensin- och dieselmotorer i personbilar samt lättare transportfordon. ACEA A3/B4, API SN, GM-LL-B-025, Renault RN0700/0710, Porsche A40, MB-Approval 229.5, BMW LL-01, VW 502.00/505.00 En utomordentlig termo-oxidationsstabilitet reducerar nedbrytning av oljan vilket [...]
En avancerad helsyntetisk mid-SAPS motorolja speciellt framtagen för BMW, MercedesBenz samt VW´s höga krav.
Universal helsyntetisk motorolja speciellt utvecklad för optimalt skydd vid kallstart, förlängda oljebytesintervaller samt förbättrad bränsleekonomi.
Helsyntetisk motorolja utvecklad för att möta de höga krav som Volkswagen/Audi ställer. Rekommenderas bl.a. för fordon som möter Euro 4 emissions normer samt för bensin- och dieselmotorer försedda med partikelfilter, katalysatorer samt EGR avgas återcirkulation ACEA A3/B4, VW 504.00/507.00, BMW LL-04, MB 229.51, Porsche Cayenne V6 samt Cayenne Diesel, C30