Kendall GT-1 Competition SAE 20W-50 är en API SN-mineralmotorolja av högsta kvalitet för din klassiska jänkebil Oljan klarar API systemets krav (SN) för moderna motorer med höga effektuttag både med och utan turbo eller kompressor. Oljan är även avsedd för trimmade gat- och tävlingsmotorer med eller utan överladdning. Oljan överträffar även kraven för hårt belastade marinmotorer. Den höga Zink halten och titan-tillsatserna gör att oljan passar utmärkt till klassiska motorer i jänkare och europeiska veteranbilar som vill ha lite extra skydd mot slitage.
Castrol Classic EP90 är en mineralbaserad transmissionolja för hypoid och icke-hypoid differentialer och vissa växellådor. Oljan innehåller tillsatser för att skydda mot korrosion och skumbildning, samt EP-tillsats för att tåla höga tryck. För användning i äldre fordon i växellådor samt differentialer av hypoid-typ där API GL-4 specificeras. Om du har en äldre instruktionsbok som säger [...]
Castrol Classic XXL 40 är en högkvalitativ monograde motorolja för året-runt bruk. Castrol Classic är en mineralolja med noga utvalda tillsatser för att passa äldre motorteknologi för bilar före 1950 och motorcyklar före 1970. Passande för flera veteranmotorcyklar med gemensam smörjning av motor och växellåda. Passar bilar före 1950 Passar motorcyklar före 1970 Smörjning av [...]
Castrol Classic Hipress EP140 är en mineraloljebaserad olja för hypoid och icke-hypoid differentialer och vissa växellådor. Oljan innehåller tillsatser för att tåla höga extrema tryck och additiv för att minska skumbildning samt skydda mot oxidation och korrosion. Om du har en äldre instruktionsbok som säger “Castrol Hi-Press” så är detta rätt produkt. EP-olja för [...]
Castrol Classic TQF är en mineraloljebaserad transmissionsolja för automatväxellådor från Ford och Borg Warner. Speciellt anpassad för att möta specifikation Ford ESW-M2C-33G och Ford ESW-M2C33-F, även kallad ATF: Type F. Klassningen medger hög friktionskoefficient för snabb kopplingsfunktion i automatlådan, då oljan inte innehåller friktionsmodifierare. Den här oljetypen var mycket vanlig till Ford transmissioner före 1980. Innehåller [...]
Castrol Classic XL 20W-50 är en konventionell multigrade motorolja för året-runt bruk. Castrol Classic är en mineralolja med noga utvalda tillsatser för att passa äldre motorteknologi, 1960 till 1980. Passar både för veteranbilar, motorcyklar samt vissa manuella växellådor. Ger utmärkt skydd och låg oljekonsumtion. Passar fordon före 1980 Året runt Utmärkt motorskydd
Castrol Classic XL 30 är en högkvalitativ monograde motorolja för året-runt bruk. Castrol Classic är en mineralolja med noga utvalda tillsatser för att passa äldre motorteknologi för bilar före 1950. Används även till vissa manuella växellådor som sitter i veteranbilar och klassiska bilar före 1950. Passar fordon före 1950 Bra kallstartsegenskaper Bibehållet oljetryck vid höga [...]
Kendall GT-1 Competition SAE 20W-50 är en API SN-mineralmotorolja av högsta kvalitet för din klassiska jänkebil Oljan klarar API systemets krav (SN) för moderna motorer med höga effektuttag både med och utan turbo eller kompressor. Oljan är även avsedd för trimmade gat- och tävlingsmotorer med eller utan överladdning. Oljan överträffar även kraven för hårt belastade marinmotorer. Den höga Zink halten och titan-tillsatserna gör att oljan passar utmärkt till klassiska motorer i jänkare och europeiska veteranbilar som vill ha lite extra skydd mot slitage.
Castrol Classic EP90 är en mineralbaserad transmissionolja för hypoid och icke-hypoid differentialer och vissa växellådor. Oljan innehåller tillsatser för att skydda mot korrosion och skumbildning, samt EP-tillsats för att tåla höga tryck. För användning i äldre fordon i växellådor samt differentialer av hypoid-typ där API GL-4 specificeras. Om du har en äldre instruktionsbok som säger [...]
HEAVY DUTY SAE 50 är en additiverad, mineraloljebaserad monograde motorolja. Utvalda basoljor i kombination med perfekt formulerade tillsatser ger optimalt skydd mot slitage och oxidation. Högkvalitativa detergenter löser upp smuts och avlagringar som med hjälp av effektiva dispergermedel förs till oljefiltret.
HEAVY DUTY SAE 40 är en additiverad, mineraloljebaserad monograde motorolja. Utvalda basoljor i kombination med perfekt formulerade tillsatser ger optimalt skydd mot slitage och oxidation. Högkvalitativa detergenter löser upp smuts och avlagringar som med hjälp av effektiva dispergermedel förs till oljefiltret.
RUNNING IN SAE 30 är en speciell inkörningsolja på mineraloljebas med minimalt antal tillsatser. Det möjliggör högre friktionsnivåer på ett kontrollerat sätt, som anpassar friktionspunkterna med varandra och jämnar ytstrukturen. Fördelar • Optimalt utformad som inköringsolja • Högre friktionsnivåer på ett kontrollerat sätt • Bra korrosionsskydd Användningsområden RUNNING IN SAE 30 är en speciellt utvecklad inkör-ningsolja som ska användas efter motorrenovering. Den passar utmärkt för bensin- och dieselmotorer med friktionsdelar som inte är hårdförkromade eller ytbehandlade. Anmärkningar Används efter samråd med fackman. Specifikationer API Service Category: SA
Beskrivning REGULAR SAE 30 är en mineraloljebaserad monograde motorolja med minimala tillsatser. Den bildar en oljedimma under drift som smörjer alla smörjpunkter som inte får direktsmörjning. Dess starka vidhäftnings-förmåga garanterar utmärkt nödsmörjning. Detergent- och dispergermedelsfri på grund av avsaknaden av filtersystem.
REGULAR SAE 40 är en mineraloljebaserad monograde motorolja med minimala tillsatser. Den bildar en oljedimma under drift som smörjer alla smörjpunkter som inte får direktsmörjning. Dess starka vidhäftnings-förmåga garanterar utmärkt nödsmörjning. Detergent- och dispergermedelsfri på grund av avsaknaden av filtersystem.